Arhīvs
27. Aprîlis, 2024. Tāle, Raimonda, Raina, Droztala, Klementīne
Pāru kaujas
rezultâti

Dzīve rafā

Golfa stratēģija paredz nepieciešamību izvērtēt, uz kuru fērveja daļu sist no starta vietas, lai vēlāk būtu laba pozīcija izejā uz grīnu. Taču dzīves īstenība lielākajai daļai amatieru ir cita, un otrais sitiens no rafa ir ikdienišķa parādība. Tādēļ ir ir vērts zināt dažas lietas, kas dzīvi rafā padarīs ja ne vieglāku, tad vismaz prognozējamāku.

Pirmkārt rafā jānovērtē bumbas pozīcija, iesaka "Golf Magazine". Pamatā ir divas iespējas - bumba ir redzama tikai no augšas un guļ biezā zālē (penal lie), kas neļaus viegli panākt sitienā labu kontaktu ar bumbu. Otra iespēja, ka bumba guļ starp īsām zāles skupsnām (flyer lie), kas var pat palīdzēt tālākam un spēcīgākam sitienam.

Prasme atšķirt vienu gadījumu no otra ir pirmais nozīmīgais solis pretim veiksmīgam sitienam no rafa.

Penal lie gadījumā ir grūti cerēt uz labu kontaktu sitienā, un jārēķinās ar nozīmīgu distances zudumu. Spēlējot no penal lie, jāatsakās no fērveja vudiem un garajiem dzelžiem, jo tiem ir visgrūtāk tikt cauri biezai zālei. Daudz noderīgāks būs 7.-9.vuds vai vidējie un īsie dzelži (no Nr.5 līdz vedžam). Nūja jātur ciešāk nekā parasti, jo zāle saskares brīdī to pagriež. Lai panāktu stāvāku vēzienu, sitējam jāstāv bumbai par kādiem pāris centimetriem tuvāk. Uz pilnu pēcvēzienu šādā situācijā ir grūti cerēt, taču skaista poza neko nedod - jākoncentrējas uz mērķi pacelt bumbiņu gaisā.

Flyer lie var sagādāt pārsteigumu - jāuzmanās, ja bumbiņa guļ augstu uz rafa virsmas, vai arī visi zāles stiebri sliecas grīna virzienā. Nebūs grūti sitienā trāpīt pa bumbu, taču to būs grūti kontrolēt, tā neko daudz negriezīsies un lidos neparedzēti tālu.

Te ir vairākas iespējas. Vispirms jānovērtē situācija pie grīna. Bumbiņa sitienā būs daudz mazāk iegriezta atpakaļ (backspin), tādēļ tā ripos tālu. Ja grīna priekšā nav šķēršļu, ņemiet tādu pat nūju kā parasti, bet vēzienu izpildiet tikai ar 60 procentiem no maksimālā spēka. Bumba lidos zemu, un pēc atsitiena pret zemi turpinās ceļu uz bedrīti.

Ja pirms grīna ir bunkurs vai kāds cits šķērslis, nepieciešams sitiens, pēc kura bumbiņa kristu uz grīna un tur paliktu. Ir iespēja izmantot bumbiņas pozīciju savā labā. Nūju labāk ņemt par diviem numuriem lielāku nekā sitienā no fērveja (piemēram, Nr.9, ne Nr.7) un pacensties izpildīt ļoti spēcīgu vēzienu. Pēc lidojuma pa augstu trajektoriju bumba aizlidos līdz grīnam, un, ja arī tur nepaliks, tad neaizripos nekur tālu.

Pēdējās izmaiņas , 06.02.2006.

Komentāri[]
 
Dienas foto



Golfs.lv jautā

Pēc "Jūrmala Golf Club & Hotel" nākamais laukums Latvijā taps

Piecu gadu laikā
5-10 gados
Ne tik pārskatāmā nākotnē