Arhīvs
20. Aprîlis, 2024. Mirta, Ziedīte, Amula
Pāru kaujas
rezultâti

Valsts, kam apmest līkumu

Vismaz katrs ceturtais golfa cienītājs atvaļinājumu vai kādas īsākas brīvdienas izvēlas pavadīt tur, kur iespējams spēlēt golfu. Latvijai gan šādi simti tūkstoši ceļotāju un viņu nauda nav vajadzīgi, par ko nepaliek ne mazāko šaubu, ielūkojoties lepni prezentētajā valsts oficiālajā tūrisma portālā.

Zinot, ka jaunā valsts tūrisma stratēģija un tēls orientējas uz tūristu piesaistīšanu "nesteidzīgai atpūtai Latvijā" ar akcentu uz veselīgu dzīvesveidu, dabas un kultūras tūrismu, varētu nodomāt, ka golfa vieta latvia.travel piedāvājumā ir gluži vai pašsaprotama tāpat kā lielākajā daļā Eiropas.

Ja vēl patur prātā, ka golfu spēlē 60 miljoni cilvēku 120 valstīs, un tepat Eiropā golfa piekritēju skaits pārsniedz piecus miljonus, nepaliek ne mazāko šaubu, kādēļ golfa tūrismu pasaulē dēvē par miljardu dolāru biznesu. Taču jostas savilkšanas speciālistu valstij nav palikusi apetīte pat uz vismazāko pīrādziņu, ko tai atvestu viesi ar golfa nūjām.

Ja nudien kāds ar golfu apsēstais mēģinās izdibināt, ko viņam darīt Latvijā, nav jau tā, ka portāls viņu atstātu bez mazākās informācijas kripatiņas. Piemēram, var uzzināt, ka Latvijā ir Rīgas "Dinamo", kur spēlē Sandis Ozoliņš, kuram, starp citu, pieder "Ozo Golf Club". Ak, jā, esot labākais golfa laukums Baltijā, bet informāciju par to gan meklējiet "guglējot", vai kādā citā veidā.

Vēl potenciālie viesi uzzina, ka "Reiņa trasē" viņus gaida moderns deviņu bedrīšu laukums, un šur tur taču var uzspēlēt arī minigolfu. Cik būs tādu, kurus šāds piedāvājums pamudinās pasaules tīmeklī meklēt biļeti uz Rīgu sev un savai golfa somai?

Var jau teikt, ka golfs Latvijā mazāk nekā pus gadu būs pievilcīgs tūrisma mērķis, un ērtāk ir to nereklamēt, taču golfa pozīcijas Eiropas mērogā drīzāk ir krietni labākas nekā kalnu slēpošanai, kam portālā veltīta solīda sadaļa. Ja lietuviešiem Latvijas kalni ir gana augsti, tad Skandināvijai vai Alpiem tuvāku valstu ceļotājiem aprakstīto trašu 300 metru garums diez vai būs pamudinājums baudīt ziemas priekus pie mums.

Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) stratēģiem būtu noderīgi palasīt respektablās audita kompānijas KPMG izstrādātos pētījumus par golfa tūrisma lomu Eiropā. KMPG paredz, ka arvien nopietnāku konkurenci golfa ceļojumiem uz garantētās saules dienvidu valstīm 2011.gadā radīs Čehija un pat ziemeļnieciskā Zviedrija.

Par ceļotāju potenciāla pieaugumu mērķauditorijas valstīs nav pamata satraukties - Vācijā golferu skaits pēdējos desmit gados ir pieaudzis par trim ceturtdaļām jeb 254 000 cilvēku, savukārt Nīderlandē tas pat pusotrkāršojies, bet Čehijā - seškāršojies.

Portāla izstrāde un uzturēšana tiek finansēta no TAVA budžeta, kas šim gadam ir 60 000 latu. Solīda summa, par kuru nodokļu maksātāji ir tiesīgi prasīt pienācīgu rezultātu. Riskējot izteikt klaju banalitāti, var ieteikt TAVA iepazīties vismaz ar igauņu kolēģu pieredzi un aplūkot visitestonia.com. Būs noderīgi.

Atšķirībā no papīra plūdu laikiem, digitālās informācijas papildināšana ir atkarīga tikai no darbinieku kvalifikācijas un vēlēšanās strādāt. TAVA sola, ka valsts tūrisma portāls kļūs arvien labāks, un golfa sabiedrība noteikti ir gatava palīdzēt, lai tā tiešām notiktu.

Pagaidām portāla izveidotāji nav spējuši sasniegt galveno sev izvirzīto mērķi - pilnvērtīgi parādīt Latviju ceļot griboša ārzemnieka acīm, tā vietā drīzāk mēģinot pastāstīt to, kas pašiem šķiet interesanti.

Pēdējās izmaiņas , 15.12.2010.

Komentāri[]
 
Dienas foto



Golfs.lv jautā

Pēc "Jūrmala Golf Club & Hotel" nākamais laukums Latvijā taps

Piecu gadu laikā
5-10 gados
Ne tik pārskatāmā nākotnē