Arhīvs
25. Aprîlis, 2024. Līksma, Bārbala, Marks, Markus
Pāru kaujas
rezultâti

Lielais pārmaiņu gads

Kārtīgam ekspertam galvenais nav precīzi prognozēt nākotnes notikumus, bet gan vēlāk pārliecinoši paskaidrot, kādēļ procesi attīstījušies pavisam citā virzienā. Tādēļ ir vērts ieklausīties, kādēļ aizejošo 2016.gadu speciālisti uzskata par pēdējās pāris desmitgadēs zīmīgāko golfa inventāra industrijā.

"Nike" un "Adidas" paziņojumus par aiziešanu no golfa inventāra tirgus eksperti raksturo kā lielāko notikumu kopš "Titleist" 1991.gadā laida klajā "Big Bertha" draiveri. Secinājumi, kādēļ divi supersmagsvari izlēma pamest tirgu, nav golfam īpaši glaimojoši, lai gan pirmkārt un galvenokārt iemesli meklējami sporta veida galvenajā citadelē ASV.

Golfa mundieri 2016.gadā spodrināja atgriešanās olimpiskajās spēlēs, kā arī svarīgas attīstības tendences bija vērojamas Āzijā un daļēji arī Eiropā, spēles popularizēšanā arvien vairāk uzsverot sieviešu un bērnu iesaistīšanu. Taču galvenais ir fakts, ka ASV golferu skaits pēdējos 10 gados ir sarucis par piektdaļu līdz 24 miljoniem spēlētāju. Tā kā ASV ir apmēram puse pasaules golfa laukumu un spēlētāju, lejupslīdes tendences ietekmē visu industriju.

Tādēļ Salfordas universitātes sporta uzņēmējdarbības profesors Simon Chadwick uzskata, ka "Nike" un "Adidas" lēmumus atteikties no golfa nūju un bumbiņu ražošanas nav pamata uzskatīt par negaidītiem. Viņš golfa inventāra tirgu raksturo kā nobriedušu, un jauniem uzņēmumiem jo īpaši ir grūti cerēt uz tikpat labiem finanšu rādītājiem kā citos sporta veidos.

"Nike" cerības bija saistītas ar Tiger Woods, rēķinoties, ka ilgus gadus pasaulē dominējušais golferis plaši iesaistīs golfā jaunas spēlētāju grupas. Taču golfs sabiedrībā arvien saglabā stereotipu kā spēle baltajiem vidēja vecuma vidusšķiras vīriešiem, saka Chadwick.

Tajā pašā laikā gan "Nike", gan "Adidas" arvien par sevi golfā atgādinās apavu un apģērbu sadaļā, paļaujoties, ka pēc golfa kurpēm un apģērba būs pastāvīgs lielāks pieprasījums nekā pēc nūjām.

Golfā kopš 1997.gada iesaistītā "Adidas" apliecināja gatavību pārdot "TaylorMade" un "Adams" zīmolus, kā arī "Ashworth" apavu un apģērba zīmolu, bet golfā paliks ar sava zīmola apģērbiem un kurpēm. Lēmuma pamatā ir ekonomiski apsvērumi, jo, galveno uzmanību veltot "slaucamajām govīm" - skriešanai un futbolam, "Adidas" ir labākas perspektīvas, bet rūpju bērns golfs un tā tehniski sarežģītais aprīkojums neļauj uzņēmumam cerēt uz veiksmīgu apvērsumu sporta industrijā.

Tiesa, KPMG eksperts Nick Oakley saka, ka golferiem nav pamata īpaši bēdāties, ja viņu iecienītajā sporta veidā ražotāji atsakās no lielveikala koncepcijas un atgriežas tuvāk tradīcijām, nodrošinot individuālāku pieeju, ko sniedz ražotāji ar pamata biznesu golfā. Viņaprāt, sarūkošais ASV tirgus varētu samazināt arī interneta lieltirgotāju spējas nodrošināt pievilcīgu piedāvājumu, un lielāku nozīmi iegūs golfa nozares lielo spēlētāju spēja sniegt pienācīgu klientu atbalstu, negaidot, kamēr pircējs pats iegriezīsies pro veikalā.

Pēdējās izmaiņas , 19.12.2016.

Komentāri[]
 
Dienas foto



Golfs.lv jautā

Pēc "Jūrmala Golf Club & Hotel" nākamais laukums Latvijā taps

Piecu gadu laikā
5-10 gados
Ne tik pārskatāmā nākotnē