Arhīvs
24. Aprîlis, 2024. Visvaldis, Visvaris, Ritvaldis, Nameda
Pāru kaujas
rezultâti

KPMG izceļ Latvijas sievietes

Ne pirmoreiz golfa tēmai ir veltīts KPMG pētījums, taču šoreiz biznesa konsultāciju speciālisti pievērsās Baltijas valstīm un konstatēja, ka Latvijā sievietes jo īpaši aizraujas ar golfu. Baltijas golfa tirgus apskats ir pirmais golfa tirgus pētījums visās trīs valstīs ar mērķi noskaidrot kopējo tirgus situāciju Baltijā un novērtēt tā attīstības potenciālu.

Golfa popularitāte ar katru gadu Baltijas valstīs palielinās, regulāri pieaugot spēlētāju skaitam dažādās vecuma grupās, tomēr vislielāko popularitāti Latvijā, Lietuvā un Igaunijā golfs joprojām bauda vīriešu vidū, liecina Baltijas golfa tirgus apskatā starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas veiktais Baltijas valstu golfa klubu pētījums. Toties tieši Latvijā golfs ir iemantojis vislielāko popularitāti sieviešu vidū, jo vairāk nekā 30% spēlētāju ir daiļā dzimuma pārstāves. Nedaudz atpaliek Igaunija, kur golfa spēlētājas ir aptuveni 28%, bet Lietuvā starp golfa spēlētājiem dāmas tikai 17% jeb mazāk nekā piektā daļa.

Lietuvas golfa klubos gan valda uzskats, ka turpinās pieaugt tieši vīriešu – golfa spēlētāju skaits, savukārt Latvijas klubos sagaida sieviešu spēlētāju skaita pieaugumu. Visplašākais sadalījums pēc vecuma grupām ir Igaunijā – 12% golferu ir bērni vecumā līdz 18 gadiem, virs 65 gadiem golfu spēlē 23% spēlētāju, savukārt 65% golfa entuziastu ir vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Latvijā no visiem golfa spēlētājiem 9% ir bērni un 16% ir vecāka gadagājuma cilvēki. Vismazāk bērni un seniori ar golfu aizraujas Lietuvā – tikai 13%.

Aptaujāto golfa klubu pārstāvji visās trijās Baltijas valstīs atzina, ka šogad sagaida bērnu un jauniešu intereses palielināšanos par golfu, savukārt neviens no klubiem neparedzēja pieaugumu vai papildus aktivitātes vecāka gadagājuma cilvēku piesaistīšanā.  

KPMG Baltics vecākais partneris un golfa spēlētājs Stephen Young uzskata, ka Baltijas valstīm ir labs tūrisma potenciāls. Viņš paskaidroja, ka Latvijā un Igaunijā katrs desmitais golfa spēlētājs ir ārzemnieks, Lietuvā turpretim tikai katrs piecpadsmitais. Salīdzinot ar Rietumeiropas un Skandināvijas valstīm, šie skaitļi ir nelieli. Piemēram, kaimiņvalstī Somijā viens golfa laukums piesaista piecas reizes vairāk tūristu nekā viens golfa laukums Latvijā vai Igaunijā. Tāpēc visām Baltijas valstīm ir potenciāls būt daudz aktīvākām golfa tūrisma iespēju izmantošanā.

Šobrīd lielākā daļa golfa tūristu Lietuvā ir no Baltijas valstīm, Baltkrievijas, Krievijas, Polijas, Vācijas un Skandināvijas. Igaunija piesaista visvairāk spēlētāju no Somijas, Zviedrijas, Vācijas un Latvijas, savukārt Latvijā lielākā daļa golfa tūristu ir no Krievijas, Baltkrievijas, Vācijas, Igaunijas, Lietuvas, Zviedrijas un Somijas.

Pētījums parāda, ka regulāro spēlētāju skaits pieaug visās trīs Baltijas valstīs, taču Igaunijā pieaugums ir visstraujākais. Zaļo karti pērn Igaunijā ieguva 144 spēlētāji, Latvijā vairāk nekā 60 un Lietuvā vairāk nekā 50 pastāvīgie golfa spēlētāji. Visaktīvākie spēlētāji ir Igaunijas golfa klubos - turpat 95% no golfa kluba biedriem spēlē vismaz divreiz nedēļā, savukārt Lietuvā tikai 53%, bet Latvijā – 38%.

Latvijas Golfa federācijas prezidents Vilis Krištopans uzskata, ka intensīvākai golfa attīstībai Latvijā nepieciešams lielāks 18 bedrīšu golfa laukumu skaits. Viņaprāt, jāapvieno pašvaldību, potenciālo kluba biedru un investoru spēki, lai izveidotu vēl vismaz piecus līdz sešus laukumus. Būs jauni laukumi, būs arī jauna attīstība, uzsvēra LGF prezidents. 

Iemesls, kas visbiežāk minēts par labu izvēlei spēlēt golfu, visās trijās valstīs bija draugu un paziņu ieteikums. Respondenti Lietuvā gan biežāk uzsvēra vēlmi izmēģināt jaunas aktivitātes un mērķi dibināt noderīgus kontaktus, savukārt Latvijā salīdzinoši biežāk minēja golfa pievilcību un dinamisko raksturu.

Pētījums, kurā piedalījās 11 golfa klubu pārstāvji Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, arī parādīja, ka Lietuvas golfa klubiem salīdzinājumā ar Latviju un Igauniju ir izkoptākas korporatīvo pasākumu tradīcijas un tur biežāk tiek veidota sadarbība ar uzņēmumiem, kas nodarbojas ar dažādu pasākumu organizēšanu saviem darbiniekiem vai klientiem.

KPMG ir ilggadējas golfa atbalstīšanas tradīcijas visā pasaulē, regulāri veicot starptautiskus golfa tirgus pētījumus, kā arī sponsorējot golfa sacensības un pasaules klases golfa profesionāļus, piemēram, Phil Mickelson un Stacy Lewis.

Pēdējās izmaiņas , 31.10.2014.

Komentāri[]
 
Dienas foto



Golfs.lv jautā

Pēc "Jūrmala Golf Club & Hotel" nākamais laukums Latvijā taps

Piecu gadu laikā
5-10 gados
Ne tik pārskatāmā nākotnē