Arhīvs
28. Marts, 2024. Gunta, Ginta, Gunda
Pāru kaujas
rezultâti

Desmitgades labākais

Ziņu aģentūras "Associated Press" aptaujā Tiger Woods atzīts par pasaulē izcilāko desmitgades atlētu, savukārt tirgzinību speciālisti prognozē, ka viņš saglabās labas pozīcijas sava zīmola vērtības noturēšanai, tiesa, tirgus pozicionējums jau būs pavisam cits. Privātajā sfērā Woods likstas vēl ir tālu no risinājuma, jo sieva pieprasot šķiršanos.

Woods var saglabāt tirgū sava tēla vērtību, kas cietis pēc pēdējiem neuzticības skandāliem, uzskata pasaules mēroga zīmolu eksperti. Ilgāks laiks Woods reputācijas atjaunošanai būs vajadzīgs valstīs, kur sabiedrības attieksme pret neuzticību nav tik iecietīga kā Eiropā, tomēr tirgzinības gudrajie uzskata, ka process nav neatgriezenisks arī ASV un Japānā.

Taču tirgzinības līderi nešaubās, ka mainīsies Woods vieta reklāmas tirgū. Diez vai kāds vairs vēlēsies redzēt Woods kā modeli, kas iemieso pareizus biznesa lēmumus, saka globālo zīmolu eksperts Julian Stubbs Stokholmā. Toties golfa inventāra un patēriņa preču reklāmai Woods drīz atkal varētu kļūt par piemērotu seju, kas spēj pārliecināt patērētāju pieņemt pirkšanas lēmumu.

Lai gan cietēja Woods privātajās afērās ir viņa sieva zviedriete, Skandināvijā sabiedrība ir tendēta uz piedošanu un sliktu lietu aizmiršanu, tādēļ pasaules ranga līderim Zviedrijā nedraud nonākšana morālā trimdā, uzskata Stubbs. Turklāt zviedri kā lieli golfa cienītāji vēl jo vairāk būs gatavi piedot, ja Woods turpmāk pieņems pareizus lēmumus.

Stubbs uzskata, ka pēc tirgus situācijas Woods gadījums ir pielīdzināms supermodeles Kate Moss narkotiku skandālam 2005. gadā. Smags būs pirmais pusgads, bet pēc tam Moss spēja nopelnīt vēl vairāk, jo viņas zīmola vērtība pēc negāciju pārvarēšanas pat ieguva pievienotu vērtību.

Savukārt Lielbritānijas zīmolu konsultants Simon Middleton prognozē, ka Woods tirgū nekad neatgūs savu līdzšinējo vērtību, tomēr pēc dažiem gadiem viņš atkal būs ievērojama figūra golfā un sportā kopumā. Neviens vienkārši nenoraksta cilvēkus pēc tādiem notikumiem, kādos bija iesaistīts Woods, piebilda Middleton. Ja Woods būtu eiropietis, viņš no šībrīža situācijas izkļūtu vieglāk, lai arī tiktu nosodīts, taču ne sagrauts, uzskata britu speciālists.

Lielbritānijā Woods gadījumā daudzi velk paralēles ar slaveno futbolistu David Beckham, kuru 2004. gadā apsūdzēja neuzticībā sievai, lai arī nekādi pierādījumi dienasgaismu toreiz neieraudzīja. Tomēr Woods uzdevums ir grūtāks, jo viņa karjera ir potenciāli ilgāka nekā Beckham, kura privātās nedienas briti jau aizmirsuši.

Arī Ķīnā drīz aizmirsīs Woods negatīvo publicitāti, un visi pievērsīsies viņa sporta gaitām, nešaubās Ķīnas zīmolu eksperts Zeng Zhaohui. Viņš prognozē, ka labu rezultātu gadījumā Woods atkal būs līdzjutēju iecienīts.

Turpretim Japānā Woods nekas labs negaida, jo šajā tirgū lielākā patērētāju jauda ir sievietēm, brīdina zīmolzinības žurnāla "Senden Kaigi" redaktore Risa Tanaka. Uzņēmumiem nepatīk skandāli, it īpaši tik milzu mēroga, tādēļ Woods būs grūti neitralizēt sava tēla negatīvo vērtību.

Pēdējās izmaiņas , 17.12.2009.

Komentāri[]
 
Dienas foto



Golfs.lv jautā

Pēc "Jūrmala Golf Club & Hotel" nākamais laukums Latvijā taps

Piecu gadu laikā
5-10 gados
Ne tik pārskatāmā nākotnē