Arhīvs
28. Marts, 2024. Gunta, Ginta, Gunda
Pāru kaujas
rezultâti

Zvaigznes atdzišana

Jaunākie pavērsieni Tiger Woods privātajā dzīvē aiz okeāna ir vienas no pieprasītākajām ziņām, taču pašam golferim tas nozīmē sponsoru intereses kritumu un krietnus mīnusus personiskā tēla vērtībā. Intīmas izpriecas Woods ir dārgi maksājušas, jo pat pašreizējai sievai jādod vairāki miljoni, lai izvairītos no šķiršanās un vēl lielākām nepatikšanām.

ASV patērētāju monitoringa pētījumu kompānija "Nielsen" norāda, ka reklāmas ar Woods seju labākajā TV laikā nav bijušas redzamas kopš 29. novembra, kad pasaules ranga līderis vēl slavēja "Gillette". Tātad reklāmdevēji uz bremzēm nospieda divas dienas pēc Woods autoavārijas, kam sekoja atklāsmes par golfera romantiskajām attiecībām ar aptuveni 10 sievietēm.

Pauzi ietur arī Vašingtonā - atlikta Woods apbalvošana ar ASV Kongresa zelta medaļu.  

No Woods pozitīvā tēla pašlaik nekas daudz nav palicis pāri, tomēr reklāmas speciālisti uzskata, ka viss nav uz mūžu zaudēts. Lielbritānijas vadošais golfa aģents Andrew Chandler spriež, ka būs vajadzīgs laiks, taču pēc nepilna gada Woods atkal varētu kļūt par supervaroni. Tiesa, tik noslēgtu dzīvesveidu kā iepriekš 14 "Major" turnīru uzvarētājs vairs nevarēšot atļauties.

No reklāmas līgumiem un golfa turnīros Woods naudas balvās gadā saņem ap 110 miljoniem dolāru, tomēr pēdējās dienas viņam nav bijušas veiksmīgas. Nupat kā par līguma izbeigšanu paziņoja "Gatorade", gan sakot, ka tas bija jau iepriekš izlemts, taču Woods akcijas krīt acīmredzami. "Gatorade" arī atteicās no "Tiger Focus" dzēriena ražošanas.

Atbalstīt nežēlastībā kritušo golferi sola Woods lielākais sponsors "Nike", tomēr arī šīs attiecības nav ideālas. Woods atcēla ierašanos sava "Nike" tirdzniecības pārstāvja kāzās, un pēc privātās katastrofas golfa pasaules līderis sabiedrībā nav redzēts.

Davie Brown indeksa rādītājā, ko ASV izmanto slavenību tirgus ietekmes noteikšanā, Woods no 6. vietas ir nokritis uz 24. pozīciju. Tirgzinību speciālisti spriež, ka Woods skandālam vismaz ir izvēlējies piemērotāko laiku, jo reklāmdevējiem viņš vispieprasītākais ir pavasarī un vasarā, lai veicinātu golfa inventāra un sporta dzērienu noietu.

No Woods zaudējumiem citi pavisam negaidītā veidā kļūst par ieguvējiem. Golfa zvaigznes sasistajā mašīnā fotogrāfa kamera bija fiksējusi mazpazīstama britu zinātnieka grāmatu "Get a Grip on Physics" - mūsdienu fizikas izklāstu, kas nevarētu rēķināties ar lasītāju lielu interesi.

Tomēr nonākšana vienā kontekstā ar globālu zvaigzni grāmatai nodrošināja zibenīgus panākumus, un Amazon.com reitingā tā pacēlās no 396 224. uz 2268. vietu. Izdevuma autors astronoms John Gribbin gan sūdzējās, ka neko tādu nespēja pat iedomāties, un mazā tirāžā nodrukātajai grāmatai bija atlikuši tikai daži simti eksemplāru, pēc kuru pārdošanas vairs nav bijis ko tirgū piedāvāt.

Gribbin uzskata, ka Woods grāmatu iegādājies tādēļ, lai tāpat kā daudzi citi celtu savu zināšanu līmeni pēc tam, kad mediji sāka vēstīt par pasaulē lielāko elementārdaļiņu paātrinātāju, kas atrodas tunelī zem Francijas un Šveices robežas.

Priecājas arī "Yahoo", jo internetā ziņu plūsma ļāvusi nopelnīt ar reklāmu. "Tas ir pat labāk nekā Michael Jackson bēres - pie bērēm ir grūti pārdot reklāmas laukumu," teica "Yahoo" vecākā izpildamatpersona Carol Bartz.

Nosacīti pie ieguvējiem var pieskaitīt arī Tiger Woods sievu - viņai piedāvāti divi miljoni dolāru par laulības saglabāšanu tuvākā gada laikā un vēl 80 miljoni par nākamajiem septiņiem gadiem. Varētu būt, ka pirmā vienošanās daļa ir pieņemta, jo Elin Nordegren nupat kā par diviem miljoniem dolāru iegādājusies privātu villu nomaļā Zviedrijas salā.

Vēl viena papildus galvassāpe Woods ir sievasmātes ierašanās, turklāt 57 gadus vecajai kundzei palicis slikti, un viņu nācies nogādāt slimnīcā. Dakteriem gan daudz darba nebija, un bijusī Zviedrijas valdības ministre Barbro Holmberg atkal atgriezās sava znota Floridas īpašumā. Tā kā drīzu un veiksmīgu Woods atgriešanos golfa laukumā pašlaik laikam ir velti gaidīt.

Pēdējās izmaiņas , 10.12.2009.

Komentāri[]
 
Dienas foto



Golfs.lv jautā

Pēc "Jūrmala Golf Club & Hotel" nākamais laukums Latvijā taps

Piecu gadu laikā
5-10 gados
Ne tik pārskatāmā nākotnē